بازیافت خودرو های قدیمی

آیا تاکنون فکر کرده اید چه اتفاقی برای ماشینها و کامیونهایی که به پایان عمرشان رسیده اند می افتد ؟

وقتی لرزش و زنگ زدگی را در خودروی خود می بینید،احتمالاً اتومبیل شما به پایان عمر خود نزدیک شده است. با این حال از ابتدا، ماشینتان  در هر زمان و مکانی که شما به آن نیار داشته اید همراهتان بوده است.اما الان، زمان آن است که اتومبیلتان بازنشسته شود. همه موجودات زنده وغیر زنده سرانجام روزی می میرند. اما وقتی دیگر ماشین شما از کار افتاده شده باشد هم باز دارای ارزش است . و نکته مهم که بسیار توصیه می شود این است که در  پایان عمر ماشینها ،ماشین خود را به یک شرکت بازیافتی بسپارید. هر ساله تخمین زده می شود که 95٪ اتومبیل ها و کامیون هایی که آخرین کیلومترهای خود را پیموده اند، بازیافت می شوند.بازیافت خودرو  ارزش زیادی دارد زیرا هم برای محیط زیست و هم برای کیف پول شما مفید است در ادامه با مبین فولاد آسیا همراه باشید.

بیایید مواردی را مورد بررسی قرار دهیم:

آلودگی هوا و محیط زیست

بازیافت به طرق مختلفی برای محیط زیست مفید است.

درسرتاسر جهان ، اتومبیل های قدیمی بخصوص در مناطق پرجمعیت شهری،منابع اصلی آلودگی هوا هستند. وسایل نقلیه ی تولید شده در سال 2003 و قبل تر35 برابر بیشتر از وسایل نقلیه جدید آلودگی تولید میکنند! وسایل نقلیه قدیمی حاوی مایعات خطرناک و موادی هستند که باید با پایان عمرشان مورد توجه قرار گیرند.

بازیافت همچنین از دفن مواد ارزشمند جلوگیری میکند که به ایجاد فضای بیشتر برای دفن دیگر مواد کمک میکند. همچنین از انتشار مواد خطرناک مانند بنزین ، روغن ، ضد یخ ، جیوه ، فرئون و روغن ترمز به داخل زمین جلوگیری می کند. اگر قرار باشد ماشین یا کامیون نهایتاً دفن شوند ،این مواد به داخل خاک ، هوا و آب ما نفوذ میکنند که در نتیجه پر شدن محیط زیست ما از این مواد سمی را در پی دارد. هنگامی که بازیافت خودرو صورت میگیرد ، این سموم به بهترین شکل ممکن از بین می روند و به گونه ای دفع می شوند که به محیط زیست وما آسیبی وارد نکنند.

از دیگر مزایای بازیافت می توان به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای اشاره کرد. گازهای گلخانه ای هنگام تولید محصولات جدید با مواد خام منتشر می شوند. هنگامی که ما از مواد بازیافت شده برای ایجاد محصولات جدید به جای مواد خام استفاده می کنیم ، میزان انتشار گاز های گلخانه ای را کاهش میدهیم.

راندمان سوخت

فناوری های جدید باعث شده اند وسایل نقلیه جدید نسبت به همتایان قدیمی خود از راندمان سوخت بهتری برخوردار باشند. قیمت سوخت نیز روز به روز بالاتر می رود. بنابراین با در نظر گرفتن مصرف سوخت می توانید با بازیافت خودرو قدیمی خود برای خرید مدل جدیدی از همان ماشین صرفه جویی کنید و حدود 20تا40 درصد در سال هزینه سوخت را کاهش دهید.

قابلیت استفاده مجدد

در اکثر موارد، بسته به شرایط و پتانسیل فروش ، قطعات و قسمتهای مختلف ،بازسازی شده ومجدداً به مشتریان فروخته می شوند. این کار تا حدی نیاز به ساخت قطعات جدید را کاهش داده و موجب صرفه جویی در منابع می شود.

قطعات قابل استفاده مجدد شامل :

  • موتور
  • گیربکس
  • تمام قطعات جلویی و عقبی ماشین
  • اتاق و چرخ ها هستند.

اما بازیافت پایان زندگی یک ماشین نیست بلکه آغازی نو است. هنگامی که ماشین شما از خدمت بازنشسته شد بازیافت آن بهترین گزینه است. همچنین با این کار، پول خوبی را به جیب میزنید. در ادامه به بررسی بیشتر اجزای با ارزش اتومبیل شما میپردازیم.

صندلی ها

صندلی های اتومبیل خود را اگر از بین رفته اند یا در یک تصادف خراب شده اند با یک تماس به شرکت بازیافت محلی بسپارید. حتی اگر قابل استفاده هم بودند میتوانید آنها را اهدا کنید.

باتری ها

باتری های اسید سرب تا 99٪ قابل بازیافت هستند. علاوه بر این ، نیاز به استفاده از مواد خام و قطعات برای محصولات جدید را هم کاهش می دهد. هنگام خرید باتری جدید،باتری قدیمی را ارا ئه دهید تا از مقداری تخفیف بهره مند شوید.

لاستیک

محصولات گسترده ای مانند سوخت ، تجهیزات زمین بازی یا حتی چمن مصنوعی از بازیافت لاستیک ها ساخته میشوند.حتی می توانید آنها را در فروشگاه های مخصوص لاستیک تعویض کنید و بپرسید که آیا این فروشگاه می تواند لاستیک های قدیمی شما را بازیافت کند یا خیر و یا شاید قبل ازبازیافت آنها میتوانید از لاستیک های خود برای ساخت تاب یا گلدانی کوچک در باغ خود استفاده کنید.

روغن

می دانید که بازیافت و مدیریت هر قطره از روغن استفاده شده بسیار مهم است. روغن را در یک ظرف فلزی جمع کرده و محکم آن را آب بندی کنید و بعداً آن را در مکانی مناسب تخلیه کنید که  با زمین یا آب در تماس مستقیم نباشد، در غیر این صورت ، می توانید آن را به یک تعویض روغی بدهید تا آنها روغن را به یک مرکز بازیافت زباله خانگی در نزدیکی شما منتقل کنند.

 

بدیهی است که ممکن است عملیات بازیافت را کمی پیچیده تصور کنید ، ولی نگران نباشید، شما می توانید بسیاری از ارائه دهندگان خدمات بازیافت خودرو را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *