لوله جدار چاهی چیست؟کاربرد-قیمت لوله جدار چاهی

لوله جدار چاهی چیست؟کاربرد-قیمت لوله جدار چاهی

لوله جدار چاهی درزدار

شرکت مبین فولاد آسیا ارائه دهنده انواع لوله صنعتی است. متخصصان شرکت برای راحتی و حسن انتخاب شما درباره تمامی لوله ها اطلاعاتی را جمع آوری کرده تا با خیال راحت خرید خود را با ما ثبت کنید. لوله جدار چاهی یکی از لوله های درزدار در مبین فولاد آسیا است که جزء پرفروش ترین لوله ها است و ما قصد داریم درباره قیمت، کیفیت، کارایی، تاریخچه این لوله درزدار با شما صحبت کنیم تا با اطمینان کامل لوله جدار چاهی را خریداری کنید. با ما در ادامه مقاله همراه باشید…

لوله جدار چاه از دسته لوله های صنعتی است که پرکاربردی ترین مکان این لوله ها در پروژه های عمرانی است. تاثیری که این لوله پرکابرد دارد در روند میزان خروجی آب است. شما میتوانید از این لوله ها بسته به نیاز پروژه از لوله های مختلف جدار چاهی استفاده کنید.

نوع و مدل های مختلف لوله براساس، شیارهای داخل بدنه تقسیم بندی میشود که توسط شرکت مبین فولاد آسیا تولید و عرضه میشود. به زبان  دیگر، این لوله ها جزء نسل جدید لوله ها است که در پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار میگیرد.

لوله جدار چاهی چیست؟کاربرد-قیمت لوله جدار چاهی 3

دلیل استفاده از لوله جدار چاه

به منظور اینکه نفت، گاز و دیگر سیالات به جاهای دیگر منتقل شوند، از چاه استفاده میشود. اما ممکن است به دلایلی این چاه ها دچار ریزش شوند و مهم ترین دلیل استفاده لوله برای جلوگیری از ریزش ها است و باعث تقویت دیواره های چاه میشود. و این موارد باعث شد تا ما این لوله ها را لوله جدار چاه نام گذاری کنیم.

از دیگر کابرد های این لوله نسل جدید، در انتقال سیالات از عمق زمین به سطح زمین است. همان طور که قبل تر هم ذکر کردیم، این لوله ها دارای شیارهایی هستند که مناسب بخش های آبده چاه است و از گرفتگی های پیش بینی شده جلوگیری میکند. پر فروش ترین و متداول ترین لوله ها، ۱۲ اینچ، ۱۰ اینچ و ۱۶ اینچ میباشد که ضخامت های موجود آن ۶ و ۸ میلی متری است.

انواع لوله هایی که در مبین فولاد آسیا به فروش میرسد:

  1. لوله جدار چاه یو پی وی سی
  2. لوله جدار چاه pvc
  3. لوله جدار چاه اصفهان
  4. لوله جدار چاه مشهد
  5. لوله جدار چاه تهران
  6. لوله جدار چاه دست دوم

ویژگی های لوله جدار چاه

با توجه به پر کابردی بودن این لوله، با ما همراه باشید تا ویژگی های لوله جدار چاه را بررسی کنیم و بهتر آشنا شویم. با توجه به عمق چاه حفر شده، این لوله ها دارای اندازه های مختلفی است که برای هر پروژه لوله مورد نظر خودش را باید استفاده کرد! شرکت های مختلف همچون شرکت مبین فولاد، لوله ها را با قطر های مختلف تولید میکنند تا تمام پروژه های عمرانی با این لوله به موفقیت برسد.

یکی دیگر از نکاتی که باید مورد بررسی متخصصان و مهندسان قرار گیرد، قسمت های دیواره چاه به داخل چاه نفوذ نکند و ریزشی نداشته باشد. برای جلوگیری از این ریزش به درون چاه، ما لوله های جدار چاه را پیشنهاد میکنیم. جایی که این لوله ها قرار میگیرد، قسمت دیواری چاه است تا از ریزش ها جلوگیری کند.

مقدار تقریبی که در پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار میگیرد، بین ۴ تا ۶ لوله جدار چاه است. البته این مقدار بستگی به عمق چاه پروژه نیز دارد.

مشخصات فنی لوله جدار چاه

جنس این لوله های چاهی، فولاد و پلیمر است. لوله هایی که در عمق زمین استفاده میشوند، فولادی، مانسیمان(بدون درز)، اسپیرال و لوله های پلیمری مانند pvc هستند. نحوه اتصال این لوله ها، از طریق اتصالات نر و مادگی به یکدیگر است. این لوله ها بیشتر مورد توجه صنعتگران و کشاورزان است.

لوله های فولادی بدون درز قیمت بیشتری نسبت به لوله درزدار دارد. پس این لوله های بدون درز برای دیواره های چاه قیمت مورد نظری نمیباشد و بیشتر از لوله درزدار استفاده میشود. این نکته نیز حائر اهمیت است که هرچه ضخامت لوله جدار چاه بیشتر شود، استحکام بیشتری را نیز شامل میشود و در مقابل زمین لرزه و دیگر موارد مقاومت بیشتری از خود به جای میگذارد.

لوله جدار چاهی چیست؟کاربرد-قیمت لوله جدار چاهی 4

برای اینکه از آب های زیر زمینی در داخل چاه استفاده کنیم، شیارهایی با اندازه و سایز مشخص ایجاد میشود که با دو نوع دستی و ماشینی ایجاد میشود. مطمئنن روش ماشینی مطمئن تر و ایمن تر است زیرا در روش دستی، شیارها با دستگاه هوا برش داده میشوند ولی در روش ماشینی، از نقشه و استاندارد های مربوطه شیار دقیقی ایجاد میشود. پس تنها تفاوتی که بین این دو روش است، تمیزی و منظم بودن شیارهای ماشینی است و عملکرد آنها تفاوت چندانی ندارد.

 

انواع لوله جدار چاه

این لوله ها در سایز ها و اندازه های متنوع تولید میشوند، صخامت و اندازه لوله ها بستگی به نیاز و سفارش مشتری دارد. همچننی قطر این مدل لوله ها نیز قابل تغییر است و برای هر چاه، لوله جدار چاه مختص به خودش را دارد یعنی باید قطر لوله و قطر چاه هم اندازه باشند. انواع لوله جدار چاه براساس قطر و ضخامت متغیر است:

این لوله ها به ۶ بخش تقسیم میشوند:

۱٫دسته اول: این بخش از لوله ها، از جنس فولاد بوده که قطر آن ۱۰ اینچ و ضخامتش ۴ میلی متر میباشد. این دسته از لوله ها جزء کم ضخامت ترین لوله ها هستند که کاربرد های مختص به خود را دارا میباشند.

۲٫دسته دوم: این دسته تقریبا شبیه به دسته اولی میباشد و تنها تفاوت آن در اندازه ضخامت است. و این مدل ضخامت بیشتری نسبت به نوع اولی دارد و بیشتر مهندسان در پروژه خود استفاده میکنند. قطر این لوله ۱۰ اینج و ضخامت ۴/۳۷ میلی متر میباشد.

۳٫دسته سوم: این دسته جزء پر کاربردی ترین لوله ها است قطر آن ۱۰ اینچ و ضخامت آن ۴/۴ میلی متر است.

۴٫دسته چهارم: قطر این لوله ۱۰ اینچ است و ضخامتش ۴/۸۵ میلی متر است. همان طور که میبینید تفاوت اندازه های آنها در حد چند صدم میلی متر است اما در کار تاثیر دارد حتی یک صدم میلی متر! پس باید برای هر پروژه دقیقا اندازه مورد نیاز را به کار گرفت.

۵٫دسته پنجم: این دسته جزء لوله هایی است که ضخامت بالایی دارد: قطر دهانه لوله ۱۰ اینچ و ضخامتش ۵ میلی متر است.

۶٫دسته ششم: و اما با ضخامت ترین لوله ها این دسته است که با ضخامت ۵/۴ میلی متری است که قطر آن ۱۰ اینچ میباشد.

لوله جدار چاهی چیست؟کاربرد-قیمت لوله جدار چاهی 5

نحوه تولید لوله جدار چاه

تولید لوله جدار چاه دارای چندین روش میباشد:

  1. روش اول: این روش بدون هیچ درزی تولید میشود.
  2. روش دوم: ابتدا باید ورق های فلزی را به طور استوانه ای دربیاوریم و سپس جوشکاری مورد نظر صورت میگیرد.
  3. روش سوم: ورق های فولادی را رول میکنیم و توسط دستگاه های مارپیچی جوشکاری را به صورت اسپیرال انجام میدهیم.

مزایای لوله جدار چاه

  • عمر بالا
  • استحکام زیاد
  • عدم رشد باکتری
  • ضد فرسایش
  • مورد استفاده در عمق های بالا
  • قابل کنترل در بخش های کم فشار و پر فشار
  • جلوگیری از نفوذ ذرات خارجی

کدام نوع از لوله جدار چاه بهتر است؟

این لوله های جدار چاه درقطر های مختلف از ۵ تا ۱۶ اینچی و ضخامت ۴ تا ۱۰ میلی متری در شرکت مبین فولاد آسیا تولید میشود. برای اینکه این لوله ها را خریداری کنید، باید شرایط محیطی را نیز در نظر بگیرید. به طور کلی، مقاومت لوله جدار چاه از نوع فولاد مقاومت بیشتری نسبت به PVC دارد. و اما اگر شما در چاه با مشکل خوردگی مواجه هستید، بهتر است از لوله پلیمری استفاده کنید.

این لوله ها دارای استاندارد های بسیاری است نظیر:  ASTM D-2241 , ATSTM D- 1785, ISIRI 9118, ISIRI 9117, API 5L میباشد.

 

کاربرد لوله جدار چاه

این لوله ها کابرد های متنوعی در بخش های حفاری و عمرانی دارند که باعث شده به پر فروش ترین محصولات مبین فولاد آسیا تبدیل شوند. در ادامه همراه ما باشید تا کاربرد های این لوله درزدار را به شما بگوییم:

  • از اصلی ترین و مهم ترین کارایی این لوله میتوان به این اشاره کرد که از ریزش چاه به درون آن پس از حفاری جلوگیری میکند.  علاوه بر آن باعث میشود، ماسه کمتری درون چاه بوجود آید.
  • ما از این لوله برای جدا کردن طبقات مختلف مواد در مخازن مختلف صنعتی استفاده میکنیم. برای مثال، در صنایع نفت و گاز، برای اینکه آب از نفت و گاز جدا شود،این لوله مورد استفاده قرار میگیرد.
  • برای اینکه در هزینه کردن چاه محتاط تر باشیم و کمتر خرج کنیم. این لوله ها گزینه مناسبی هستند زیرا از خطرات و مشکلات احتمالی جلوگیری میکند.
  • اگر از لوله های جدار چاه استفاده کنیم، مدت طول عمر چاه افزایش میابد و به صرفه تر میشود.
  • برای محافظت و نگهداری از چیز هایی است که درون چاه قرار میگیرد و از اساسی ترین وظایف لوله جدار چاه میباشد. برای مثال از لوله مغزی که در انتهای کار حفرکاری گذاشته میشه، باید محافظت کند.
  • با استفاده از این لوله، جریان آب یا سیالات داخل چاه، به وسیله دیگر سیالات خارجی به هیچ وجه آلوده نمیشوند و چاه کاملا به صرفه ای به وجود خواهد آمد.

چه عواملی در قیمت تاثیر میگذارند؟

برای خرید لوله های جدار چاه، ابتدا باید یک سری نکات را در نظر بگیرید. از مهم ترین فاکتور ها برای خرید این لوله به شرح زیر میباشد:

  • ضخامت لوله
  • جنس لوله
  • نوع میل
  • شرکت تولید کننده لوله
  • آلیاژ مورد استفاده شده

 

شرکت مبین فولاد آسیا ارائه دهنده انواع و اقسام لوله های درزدار، بدون درز ، شیر آلات، آهن آلات و دیگر موارد میباشد . برای اطلاعات بیشتر به کانال تلگرامی و سایت مبین فولاد آسیا مراجعه نمایید.

منبع: thedriller.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *