لوله درزدار گاز خانگی| قیمت لوله گاز|مبین فولاد آسیا

همه چیز درباره لوله درزدار گاز

شرکت مبین فولاد آسیا قصد دارد این بار شما را با نوع دیگر از لوله صنعتی؛ از نوع لوله درزدار به نام لوله درزدار گاز خانگی آشنا کند. این لوله نقش اساسی و مهمی در زندگی روزمره ما دارد. پس اگر در انتخاب و خرید ان اشتباه کنیم، ممکن است حتی زندگی ما را به خطر بیاندازد. پس شما دوستان عزیز باید بتوانید کیفیت لوله درزدار گاز خانگی را بررسی کنید و کیفیت و ساخت استاندارد ان مطمئن شوید. متخصصان مبین این بار شما را با این لوله حیاتی اشنا می کنند تا بتوانید محصول با کیفتی را خریداری کنید.

لوله درزدار چیست؟

همان طور که در مقالات قبل؛ راجب لوله درزدار گفته شده ، بار دیگر تعریفی کوتاه از این لوله ها خواهیم داشت. ما به لوله هایی لوله درزدار می گوییم که، ورقات فولادی را برش می دهیم و سپس ان ها را به یکدیگر جوش می دهیم. همان طور که از نامش پیداست، این محصولات ، دارای درز هایی است که، ان ها را  به هم جوش می دهیم!

ما می توانیم این لوله ها را در بازار، با نام های دیگری نیز  شناسایی کنیم مانند لوله ها جوشی یا لوله های درز جوشی مستقیم. این لوله بسیار پر کاربرد هستند و در هر صنعتی می تواند استفاده شود. لوله های درزدار ، سایز های مختلف دارد که بستگی به نیاز مشتری ان را تولید می کنیم.

لوله های درز جوش در صنایعی مانند : لوله های ساختمانی ، لوله های انتقال سیالاتی مانند اب و گاز و تولید پروفیل ها استفاده می شود.

لوله درزدار گاز خانگی| قیمت لوله گاز|مبین فولاد آسیا 3

لوله درزدار گاز خانگی

یکی از این لوله های درزدار، لوله درزدار گاز می باشد، از جنس پلی اتن و یا فولاد می باشد که برای انتقال گاز در منازل و صنعت های متنوعی نظیر : پتروشیمی ها، نیروگاه ها و سوله های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله ها، بسیار نقش اساسی در گاز رسانی های شهری دارند! پس مهم است که ، از استاندارد های گفته شده یعنی استاندارد های بین المللی در ساخت لوله ها استفاده کنند و باید از ایمنی و مقاومت بالایی برخوردار باشند.

لوله درزدار گاز خانگی، بیشتر به صورت ۶ متر در بازار عرضه می شود. این لوله ها دو نوع داند. معمولی و API که ابعاد هر کدام از این لوله ها متفاوت است. لوله های درزدار گاز خانگی از نوع معمولی در سایز های ۱٫۲ تا ۶ اینچ در بازار موجود می باشد و نوع دیگر لوله های گازی، API در سایز های ۱٫۲ تا ۴ اینچ در بازار ها و همچنین شرکت مبین فولاد اسیا به فروش می رود.

برای ساخت لوله درزدار گاز خانگی نیاز به ورقه های فولادی داریم که مواد اولیه و مهم در تولید لوله های درزدار می باشد. ورقات فلزی را از طریق نورد سرد و گرم تولید می کنیم که در شرکت ما با کیفیت ترین ورقه های فولادی را می توانید خریداری کنید! برای حمل و نقل ورقه ها ان ها را به صورت کویل یا رول ایجاد می شوند.

این رول های گفته شده باری ورقه های فولادی براساس درخواست و سفارش مشتری ، در اندازه و ابعاد مختلف اماده و ارسال می شود تا شروع به ساخت لوله درزدار گاز خانگی کنیم. سازندگان ورقه ها را به سایز های کوچک تری نیز می توانند برش دهند که به برش های کوچک تر، نوار یا کلاف می گوییم. این برش کاری ها توسط دستگاه های برشکاری صورت می گیرد.

پس از اینکه برش کاری ها صورت گرفت، کلاف هایی که توسط دستگاه جوشکاری صورت گرفته ، را به قسمت نورد منتقل می کنیم. حال در اینجای مرحله این کلاف ها را از غلتک های مخصوص و با کیفیت عبور می دهیم تا لبه های لوله به هم دیگر نزدیک شوند. سپس در مرحله دیگر، لبه های نوار توسط دستگاه های جوش به یکدیگر وصل می شوند تا تبدیل به شکل استوانه شود.( نوع جوشکاری لوله درزدار گاز خانگی به صورت ERW  یا جوش مقاومت الکتریکی می باشد)

پس از اینکه تمام فرایند ها صورت گرفت، برای اینکه ترک ها، شکاف ها و همچنین حفره ها را پیدا کنیم و ابعاد و اندازه گیری هار را کنترل کنیم، تست اولتراسونیک را روی لوله ها انجام می دهیم تا محل جوشکاری ها را صورت کامل بررسی کنیم. اگر عیبی در تست وجود داشته باشد، مقاومت و استحکام مکانیکی ان را به شدت کاهش می  دهیم.

مشخصات فنی لوله درزدار گاز خانگی

لوله هایی که در سیستم های گازی استفاده می شود (لوله گازی روکار و توکار)، با یک سری از استاندارد ها مانند : DIN 2441 , DIN 2440  و ISIRI 3360 تا سایز های ۶ اینچ تولید می شوند. فشار مورد استفاده برای مایعات ۲۵ بار است و برای گاز رسانی ساختمان ها و دیکر موارد ۱۰ بار می باشد.

ما یک استاندارد بین المللی دیگری نیز داریم که، از استاندارد ISIRI 3574 پیروی می کند و این برای لوله های گازرسانی صنعتی و شهری و خانگی تا ۱۲ اینچ مناسب است و مورد استفاده قرار می گیرد. و اما استاندارد API 5L از تاثیر گذار ترین ها در این بخش است که در جاهای دارای فشار بالا مانند صنعت گاز شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله درزدار گاز خانگی| قیمت لوله گاز|مبین فولاد آسیا 4

این استاندارد گفته شده شامل دو بخش می باشد. سطح های  PSL1 تا ۸۰ اینچ و PSL 2 از ۵تا ۸۰ اینچ موجود می باشد. نحوه ارایش PSL1 ، رزوه ای، تخت و پخ شده می باشد . همچنین ارایش  PSL2 فقط از یک نوع است ان هم از نوع تخت می باشد.جنس لوله ها نیز از فولاد ST 37 است.

روش های جوشکاری لوله درزدار گاز خانگی به دو صورت انجام میشد:

روش جوش مقاومتی (Electical resistance weldiing -ERW)

در این روش ذکر شده، با استفاده از دستگاه الکتریکی جوش، شدت جریان زیادی؛ به وجود می اید که این کار حرارتی را بوجود می اورد که لبه های درز جوش ایجاد می شود. ودر اخر این لبه ها ذوب می شوند و لبه های جوش خورده به هم متصل می شوند. نام دیگر این جوشکاری، جوشکاری لب به لب نیز گفته می شود.

 

روش جوشکاری نورد (hight frequency induction -HFI)

روش دیگر، یک شدت جریان زیادی به همراه فرکانس بالا تولید می شود، که از لبه درز جوش عبور می کند. که با تولید حرارت زیادی که دارد، باعث ذوب شدن لبه ها و جوش خوردن انها می شود. در این روش ، کنترل حرارت جوش بالاتر می  رود و کیفیت ان نیز بهتر می شود.

 

تفاوت لوله درزدار گاز خانگی PSL1 و PSL2

همان طور که قبل تر هم گفته شد، API  دو بخش دارد: PSL1 , PSL1 هستند. این کلمه PSI  به معنای سطح مشخصات محصول می باشد که مشخصا دارای یک سری تفاوت ها می باشد که باعث می شود انتخاب دقیق و هوشمندانه ای داشته باشیم.

دراصل لوله هایی که از نوع دو یعنی PSL2 می باشند، استحکام کششی بالاتری دارد و در تست های انجام شده، کیفیت بالاتری نسبت به PSL1 دارد. در صورتی که نقصی در سری دو لوله درزدار گاز خانگی باشد، نمی توانیم ان را تعمیر کنیم اما برای محصولات سری  PSL1 وجود دارد و امکان تعمیر ان موجود است.

برای حل مشکل و تعمیر PSL1 اصولا از یک فلز فیلر استفاده می کنیم. این لوله ها نیاز به داشتن گواهینامه بار نیز نیستند اما محصولات PSL2 ،داشتن گواهینامه معتبر باری از اولین اقدامات در  تولیدات می باشد.

لوله کشی گاز چیست؟

لوله کشی گاز یک سیستم لوله کشی در  خانه شما می باشد که برای انتقال گاز طبیعی از منبع به طور مستقیم به سیستم گرمایش شما استفاده می شود.  در اصل این سیستم از خطوط انشعابی تشکیل شده است که به هر وسیله در سر تا سر خانه شما می رسد. خطوط انشعاب به خطوط قطره منتهی می شوند که لوله های عمودی هستند که به دستگاه نیز می افتند .

سیستم لوله کشی گاز چگونه کار می کنند؟

در اصل، سیستم های لوله کشی گاز برای انتقال گاز طبیعی به فشاراتی زیاد متکی است. همان طور که می دانید گاز از فشار بالاتر به پایین تر جریان می یابد و پس از استخراج گاز طبیعی، در امتداد یک سیستم لوله مانند بزرگ راه حرکت می کند تا به سیستم های توزیعی مورد نظر برسد که گاز را به طور درست به خانه ها بیاورد.

گاز از خط توزیع، به عنوان خط اصلی در لوله ها شناخت می شود.به یک خانه یا ساختمان دیگر در یک خط خدمات منتقل می شود، که شرکت های گاز طبیعی مسئول نگهداری آن است و همچنین مسئولیت کلیه تجهیزات و خطوط  گازرسانی در پایین دست این خط خدمات به عهده مشتریان می باشد.

و اما گاز از یک تنظیم کننده فشار عبور می کند تا فشار خود را قبل از ورود به خانه کاهش دهد و کیفیت خوبی را از خود نشان دهد. وقتی شما اجاق گازتان را روشن می کنید، متوجه می شوید که فشار گاز کمی بیشتر از فشار هوا می شود، بنابراین می بینید که گاز از مشعل خارج می شود و به واحد گرمایش چریان می یابد تا ان را مشتعل کند.

اتصال لوله درزدار گاز خانگی

اکثر متخصصان مبین فولاد اسیا ، استفاده از لوله کشی گاز را به عنوان وسیله اتصال به زمین برای خدمات برق مجاز نمی دانند. با این حال، در بسیاری از حوزه های قضایی ، اتصال لوله های گاز به سیستم اتصال زمین الکتریکی یک الزام است پس باید به این مورد توجه کرد.

اغلب، این کار با اتصال لوله های گاز به لوله کشی اب در نزدیکی اب گرمکن انجام می شود. برای جلوگیری از پتانسیل الکتریکی در لوله کشی گاز که می تواند منجر به ایجاد قوس الکتریکی شود، که ممکن است گاز را مشتعل کند، می خواهیم لوله کشی گاز را با اتصال به سیستم زمین در پتانسیل الکتریکی صفر نگه داریم.

کاربرد لوله درزدار گاز خانگی

این لوله های گازی که به ان لوله فولادی هم می گوییم از اساسی ترین تجهیزات در صنایعی مانند: نفت؛ گاز، پتروشیمی، تاسیسات گرمایشی، سیستم های هیدرولیک کاربرد دارد و استفاده می شود. در اصل این مدل لوله ها در جاهایی که با دما و فشار بالا سرویس می شوند و همچینین در خطوط انتقال سیالاتی نظیر گاز ، نفت و اب مورد استفاده قرار می گیرند.

 

شرکت مبین فولاد اسیا ارائه دهنده انواع شیرالات صنعتی، لوله های صنعتی و دیگر موارد می باشد. برای استعلام قیمت و کیفیت با سایت ما در ارتباط باشید و دیگر مقالات مرتبط را مطالعه نمایید تا بهترین ها نصیبتان شود.

 

منبع: www .carsondunlop. com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *