بدنه یخچال -چگونگی ایجاد ضایعات آهن + اطلاعات و توصیه ها

بدنه یخچال -چگونگی ایجاد ضایعات آهن + اطلاعات و توصیه ها

ضایعات آهن در بدنه یخچال

به لطف وجود تکنولوژی و علم نوین در صنایع مختلف، امروزه بیشتره نیازهای ما بدون نگرانی برطرف شده است. یخچال ها یکی از آن هاست که در انواع مختلف به زندگی ما رنگ و بوی تازه ای بخشیدند. در این مقاله سعی بر آن شده تا مختصرا، چگونگی ایجاد ضایعات آهن در بدنه یخچال توضیح داده شود و به راه های پیشگیری از آن پرداخته شود و همچنین اطلاعاتی راجب عملکرد شیمیایی آنها بیان شود پس با مبین فولاد آسیا همراه باشید.

قبل از هر چیز شما را با تعاریف و اصطلاحاتی آشنا میکنیم و سپس به نحوه ایجاد ضایعات آهن در بدنه یخچال می پردازیم.

چه مواد شیمیایی در یخچال ها استفاده می شوند؟

یخچال و فریزر با ذخیره کردن مواد غذایی باعث می شود که افراد بتوانند غذای سرد را در دمای ثابت و اغلب قابل تنظیم نگه دارند و این باعث طولانی تر ماندن مواد غذایی می شود. یخچال و فریزر ماشینهای پیچیده ای هستند که از مواد شیمیایی فعال و غیرفعال متعددی برای خنک نگه داشتن مواد غذایی استفاده می کنند ، در حالی که کمترین انرژی را مصرف می کنند.

کلرو فلوروکربن :

Chloro-Fluorocarbon یا CFC ها امروزه به ندرت در یخچال ها مورد استفاده قرار می گیرند. از نظر تجاری به عنوان فرن شناخته می شود و هنوز هم در یخچال های قدیمی قابل یافت است. این ماده شیمیایی چرخه خود را به عنوان یک مایع تحت فشار شروع می کند که با عبور از سیم پیچ های داخل دیواره یخچال و فریزر به داخل یک گاز منبسط می شود. گاز گرما را جذب می کند و دمای یخچال را پایین می آورد. سپس گاز گرم شده به یک کمپرسور حرکتی منتقل می شود ، جایی که گرما خارج شده و از طریق قسمت عقب واحد تخلیه می شود. با شروع مجدد فرآیند ، گاز دوباره به داخل مایع فشار می آورد.

پلی استایرن :

پلی استایرن یک پلیمر مصنوعی است برای حفظ  تعادل خنک کنندگی در یخچال . بنابراین اغلب از آن به عنوان بالشتکی در فضای داخلی یخچال استفاده می شود تا گرما حفظ شود. این ماده مانعی بین گرمای محیط خارج و محفظه داخل یخچال ایجاد کرده و باعث افزایش ظرفیت خنک کنندگی مواد شیمیایی فعال می شود.

آکریلونیتریل : 

آکریلونیتریل نوعی پلاستیک است که به عنوان یک عایق عالی عمل می کند و همچنین یک محاصره محکم بین محفظه یخچال و محیط بیرون را فراهم می کند. تمیز کردن آن نیز بسیار آسان است  و آن را برای یخچال های فریزر حساس به آلودگی ایده آل می کند. به طور معمول در امتداد مرز یخچال یافت می شود  و اغلب قفسه بندی و دیوارهای داخلی را نیز تشکیل می دهد.

مواد شیمیایی یخچال

عکس 1- مواد شیمیایی یخچال

ضایعات آهن در بدنه یخچال چگونه ایجاد میشود؟

رطوبت: مهمترین عاملی که نقش اساسی در این موضوع دارد رطوبت است. با گذشت زمان و جای گیری رطوبت در عمق بدنه یخچال و تبدیل شدن به دی اکسیدهای داخلی در قالب پوسیدگی خود را نمایان میکنند و به عینه قابل مشاهده میشود.

نور خورشید: اگر فضای آشپزخانه شما نورگیر است سعی کنید محلی را برای استقرار یخچال خود انتخاب کنید که فاقد نور خورشید باشد. به علت اینکه پرتوهای خورشید میتواند آسیب زا باشند و کالای ارزشمند شما تبدیل به ضایعات آهن کنند.

تماس آب با بدنه یخچال :  اگر قصد شستشوی یخچال خود را دارید حتما دقت داشته باشید که بعد از شستشو به خشک کرن آن بپردازید چراکه آب میتواند باعث جذب در بدنه یخچال شود و بعد ازمدتی آن را تبدیل به پوسیدگی کند که در آن صورت برای رفع پوسیدگی اقدام کنید.

تماس آب با یخچال

عکس 2- تماس آب با یخچال

به طور کلی نگهداری صحیح و اصولی یخچال ها میتواند در عمر مفید آنها بیفزاید و زیبایی آنها را دوچندان کند. از این رو توصیه هایی در زیر ارائه خواهیم کرد که با رعایت آنها میتوانید به ماندگاری هر چه بیشتر یخچال خود کمک کنید و در عین حال از درخشندگی یخچال خود لذت ببرید.

توصیه هایی برای نگهداری یخچال :

  • برای تمیز کردن سطح درها ، کناره ها و قسمت بالای دستگاه از محلول صابون و آب استفاده کنید.
  • برای پاک کردن گرد و غبار ، یک لایه را روی سطوح پاک کرده و تمیز کنید.
  • از پارچه تمیز برای شستشوی مانده صابون استفاده کنید و هرگونه رطوبت باقی مانده را خشک کنید تا لکه بینی کاهش یابد.
  • برای درخشش یخچال و فریزر ، از اسپری مخصوص دستگاه ، پاک کننده ، جلا یا موم استفاده کنید. بیشتر یخچال ها دارای درخشش طبیعی هستند که پس از تمیز کردن گرد و غبار و لکه ها به حالت اول خود برمی گردند.
توصیه هایی برای نگهداری یخچال

عکس 3- توصیه هایی برای نگهداری یخچال

در این مقاله با برخی از مواد شیمیایی به کار رفته در یخچال ها آشنا شدید و به توصیه هایی جهت نگهداری هر چه بهتر یخچال توجه کردید که لازمه اصلی پیشگیری از ایجاد ضایعات آهن در بدنه یخچال می باشد.

امید است بتوانید با رعایت این موارد به طول عمر و ماندگاری یخچال خود کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *