قیمت قراضه فلزی و غیر فلزی را چگونه بدست می آٰوریم؟

قیمت قراضه فلزی و غیر فلزی را چگونه بدست می آٰوریم؟

اول یک توضیحی در مورد چگونگی جمع آوری ضایعات آهن به شما میدیم بعد میریم سر بحث اصلیمون( قیمت قراضه) پس تا اخر مطلب با مبین فولاد آسیا همراه باشید.

ضایعات ، موادی که رها میشودند و یا به عبارتی قابلیت بازیافت دارند که این ضایعات میتوانند شامل ، صنایع اتومبیل ، صنایع ساختمانی و همه این صنایع بخش هایی را دارند که قابل بازیافت می باشند .

قراضه فلزی و غیر فلزی نه تنها در میحط های صنعتی یافت میشود بلکه در مکان های مسکونی هم قابل رویت است.

سوال پیش میاد مگه میشه؟ بله مثلا همین بازیافت ها که مسئول جمع آوری زباله ها و چیزهای دور ریختنی هستند و موضوع جالب ، سودی است که از خرید و فروش این قراضه ها و زباله ها بدست می آید  و بهتره بدونین که قیمت قراضه های آهنی بیشتر از قراضه غیر آهنی است. فروش ضایعات فلزی و  غیر فلزی بر اساس واحد کیلو صورت می گیرد.

ضایعات و زباله ها ، تفاوت مهمه آنها در ارزش پولی آن است میتوانیم بگیویم که ضایعات ارزش پولی آن چند برابر زباله هاست.

برای درک بهتر قراضه ها ، کلیک کنید

قیمت قراضه چگونه به دست می آید؟

قیمت قراضه ، همیشه یکی از پارامتر های  مهم انتخاب محصول یا خدمات می باشد خصوصا در زمانی که در مورد قیمت یک کالا و خدماتی صحبت به میان میآید  که در زنجیره ابتدایی صنایع قرار دارد.

ضایعات آهن کالایی استراتژیک برای صنایع مادر است و از این  رو  قیمت ضایعات آهن اهمیت ویژه ای پیدا می کند .

اثر قیمت ضایعات آهن می تواند  بر نرخ محصولات فولادی تاثیر گذاشته و بر تمام قسمت های صنایع فولاد اثر خود را نشان دهد .

ساختار بازار های رقابتی  در  جهان بر اساس عرضه و تقاظا ست  که البته در ایران فاکتورهای دیگری نیز میتواند اثر گذار باشد.

قیمت-قراضه

تصویر 1- قیمت قراضه

  • ضایعات خود را شناسایی کنید :

اولین قدم برای شناسایی قیمت قراضه این است که ضایعات فلزی  و غیرفلزی را از هم تفکیک کنید و معمولا برای جداسازی از رباهای بزرگی استفاده می کنند.

  • تقاضای موثر بر بازار محصول  :

با کاهش یا افزایش تقاضای موثر بر بازار محصول درخواست مصرف کنندگان قراضه افزایش یا کاهش می یابد که  اثر آن بر روی نرخ ها اعمال می شود.

در بازار قراضه اگر بنگاهی تقاضای قراضه ی بیشتر کند نه تنها باید به واحد های اضافی  قیمت بیشتری دهد بلکه باید برای تمامی قراضه هایی که خریداری کرده است قیمت مورد نظر را بپردازد که خب این عمل باعث افزایش قیمت قراضه در بازار میشود.

  • کاهش یا افزایش عرضه قراضه :

کاهش عرضه قراضه می تواند در شرایط آب و هوایی خاص یا تعطیلات و یا حتی پیش بینی عرضه کنندگان برای افزایش آتی نرخ ها ایجاد شود .

  • رقابت :

رقابت منابع مصرف قراضه برای افزایش مقدار ورودی مواد اولیه و یا جبران هزینه های حمل در مقاصد دورتر اتفاق می افتد که گاهی ممکن است فارغ از  تاثیر پارامترهای عرضه و تقاضا باشد .

به طور مثال فرض کنید رقابت بین سه بنگاه به وجود می آید .هر سه بنگاه قصد دارند آن قراضه را خریداری کنند ، بنگاه اول  قیمت 1000 پیشنهاد می دهد و بنگاه دوم  پیشنهاد یک رقم بالاتری از بنگاه اول میدهد و هممین طور این رقابت ادامه پیدا میکند تا به یک قیمت بالا به فروش میرسد و این رقابت باعث میشود که قیمت قراضه آهن روز به روز افزایش پیدا کند .

البته بهتره بدونید رقابت همه جا جواب نمیده و بعضی جاها باعث ضرر شما میشود.

بهتره بدونید که قیمت قراضه همیشه در حال نوسان است و تحت تأثیر عوامل مختلفی صورت میگیرد  که این عوامل در شرایط زمانی و مکانی مختلف متفاوت است مثلا ،  اگر ضایعات به طور مستقیم خریداری شود قیمت بین دو طرف مورد مذاکره قرار میگیرد ولی اگر به طور غیر حضوری مثلا از طریق فضای مجازی یا سایت ها خریداری شود که قیمت تعیین شده است.

قیمت فلز نیز مانند سایر کالاها همیشه در حال تغییر است  به طور مثال قیمت مس همزمان با قیمت مسکن افزایش پیدا میکند و به این دلیل است که سازندگان برای ساخت خانه های خود به لوله مسی احتیاج دارند و برعکس اگر قیمت مس کاهش پیدا کند هم زمان قیمت مسکن هم کاهش پیدا میکند.

 

تشکر از شما که ما را همراهی کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *