لوله داربستی درزدار و کاربردهای آن

لوله داربستی

شرکت مبین فولاد آسیا دارای انواع لوله های صنعتی است و با بهترین کیفیت این لوله ها را به شما ارائه میدهد. مبین قصد دارد درباره تمام لوله هایی که در بازار عرضه میشود به شما اطلاعاتی دهد تا بتوانید هوشمندانه خریدتان را ثبت کنید! این بار میخواهیم درباره یکی از لوله های درزدار به نام لوله های داربستی به شما اطلاعاتی دهیم تا از کاربرد و کارکرد آن آشنا شوید.

قبل اینکه درباره لوله های داربستی بخوانیم، ابتدا باید بدانیم که داربست چیست و چگونه کار میکند؟!

داربست چیست؟

داریست یک سازه چوبی یا فلزی موقتی است که برای دسترسی به نقاط دشوار به هنگام ساخت و ساز یا تعمیرات ساختمان ها و دیگر سازه ها در صنایع ساخت و ساز کاربرد دارد. داربست ها از میله ها یا لوله های فلزی و حتی چوبی ساخته میشوند.

کاربرد آن : به عنوان تکیه گاه برای بخشی از دیگر سازه ها استفاده میشود. فاصله ای که بین سازه و داربست است باید بین ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر باشد ولی براساس نظر کارشناسان میتواند این فاصله تغییر کند.

انواع داربست ها به ۳ بخش تقسیم میشوند:  داربست مثلثی، داربست چکشی ستاره ای، داربست چکشی کاسه ای

  • لوله داربستی درزدار و کاربردهای آن 3سرعت زیاد در باز و بسته شدن
  • عدم نیاز به آچار جهت بستن اتصالات
  • عددم نیاز به کارگر ماهر داربست بندی و مونتاژ قطعات توسط کارگر ساده نیز صورت میگیرد.
  • باربری بسیار زیاد در کفراژ بندی دال های بتنی

این نوع داربست ها، از فریم های مثلثی تشکیل شده اند که به صورت نر و ماده یکدیگر متصل میشوند و در کفراژبندی دال یا تیر و پل ها به کار میرود. عریض فریم های داربستی مثلثی ۱۲۰ سانتی متر میباشد که میتواند دارای مقاطع افقی مثلثی یا مربعی باشد.

مزایای داربست های چکشی

  • سرعت بالا در باز و بسته شدن
  • عدم نیاز به آچار
  • قابل توسعه در پلان و ارتفاع بدون محدودیت
  • عدم نیاز به مهار بندی در ارتفاع های زیاد

این نوع داربست ها از پایه های قائم و مهار های افقی در اندازه های مختلف تشکیل شده است. پایه های این نوع داربست ها در طول های ۳ ، ۵٫۲ متری تولید میشوند. نصب مهار های افقی بر پایه های داربست به سادگی و با ضربه چکش امکان پذیر میباشد و اتصال پایه های داربست به یکدیگر با مغزی و پین میسر خواهد شد.

نکات مهم در نصب داربست

  • نصب و برداشتن داربست
  • بالا رفتن و پایین آمدن از داربست
  • لغزیدن یا شکستن تخته های سکوی کار
  • داشتن تماس الکتریکی با سیم های بالای سر
  • سکوهایی که بدون میله حفاظ نصب میشوند
  • عدم تنظیم کامل سکوها
  • نقص نصب تمام اجزاء مورد نیز

 

اگر شما ساختمان های بلند را دیده باشید، متوجه حضور داربست های هم میشوید. در اصل ساخت و ساز بدون لوله داربستی؛ غیر ممکن و خطری میباشد. همان طور که در ساخت و ساز ها مشاهده کردید، لوله داربست از اتصالات لوله های کوچک و بزرگ در مکان های ساختمان سازی تشکیل میشود تا کارکنان اعم از کارگران و مهندسان به راحتی روند پروژه را پیش ببرند.

ما از این لوله ها برای داربست و کارهای ساخت و ساز استفاده میکنیم و جزء اصلی ترین کاربردها میباشد. با شرکت مبین فولاد آسیا ذر ادامه همراه باشید تا از قیمت، کارایی و دیگر موارد مطلع شوید.

لوله داربستی چیست؟

همان طور که پیش تر هم در این باره صحبت کردیم، لوله داربستی نوعی لوله درزدار استیلی میباشد که تنها کاربرد آن در ساختمان سازی به عنوان داربست است. به دلیل اینکه استفاده شما از این لوله ها به طور موقت و برای زمان کوتاهی است، ما از فولاد زنگ نزن استفاده نکردیم و در هر جایی مورد استفاده قرار نمیگیرد.

درواقع، ما از لوله داربست برای انتقال جریانات استفاده نمیکنیم و حتی به اشتباه هم نباید این اتفاق رخ دهد زیرا منجر به تلفات زیادی میشود و برای انتقال آب و… به هیچ وجه مناسب نیست. به دلیل اینکه برای سیالات مورد استفاده قرار نمیگیرد، نیاز به هیچ تست و آنالیزی ندارد و از موثرترین و پرکاربردی ترین لوله ها در صنعت ساخت و ساز میباشد.

 

شما میتوانید این لوله های ساختمان سازی را در مبین فولاد آسیا، با وزن های سبک و سنگین دریافت کنید. لوله داربست با وزن سنگین برای پروژه های مهم و بزرگ تر مورد استفاده قرار میگیرد و لوله های سبک برای ساختمان های کوچک تر مناسب هستند. همچنین این لوله ها در سایز ها و اندازه های متنوع در بازار عرضه میشوند که دارای پیچ و بست های مخصوص به خود هستند.

لوله داربستی درزدار و کاربردهای آن 4

این لوله ها، کاربرد های متنوعی ندارند اما جزء آن دسته لوله هایی هستند که همیشه مورد نیاز است. برای دسترسی به نقاطی که ارتفاع بالاتز از ۲ متر دارد از لوله داربستی استفاده میکینم. و متوجه میشویم که امروزه تمام ساختمان ها ارتفاعات بسیار زیادی دارند. درواقع اسکلت بندی ساختمات برعهده لوله داربستی است که در سوله سازی و پل سازی هم مورد استفاده قرار میگیرند.

سایز های لوله داربستی

لوله داربستی در سایز های مختلف تولید میشود که متداول ترین سایز مورد استفاده، ۱۱٫۲ اینچ یا همان ۵متر میباشد. و در دنیای تجارت این لوله ها را به عنوان لوله ۵ نیز شناسایی میکنند.

این لوله های سازه در ضخامت های مختلف تولید میشود. بیشترین ضخامت هایی که از لوله داربستی سایز ۱۱٫۲ اینچ استفاده میشود میتوان به ضخامت های ۲٫۵ میلی متر اشاره کرد.

مشخصات لوله داربستی

ارتفاع لوله های ساختمانی بین ۳ تا ۶ متر میباشد و همچنین قطر آن تا ۴۸ میلی متر و ضخامتش تا ۵ میلی متر نیز ادامه دارد و میتوان گفت نام دیگرش لوله پیچ است. در مبین فولاد آسیا لوله ها را براساس شرایط آب و هوایی تولید میکنند، برای مثال اگر آب و هوای جایی مرطوب باشد باید قبل اینکه به دست مشتری برسد، لوله داربست را گالوانیزه میکنیم که بعد ها با مشکلات فرسایش و خوردگی مواجه نشوند.

و اما گاهی به سفارش مشتری، ما لوله ها را رنگ میکنیم که به وضوح دیده شود یعنی افراد از دور متوجه لوله داربستی شوند. تمام این نکات گفته شده در قیمت لوله ها تاثیر میگذارد.

بیشترین طولی که مشتریان از شرکت ما خریداری میکنند، طول های ۶ و ۱۲ متری است که نوع ۶ متری آن بسیاز پرکاربرد و مشتری پسند است. به همین علت متتخصصان مبین تاکید بیشتری در کیفیت لوله های داربست ۶ متری دارند. همچنین برای اینکه خرید درست و مطمئنی داشته باشید میتوانید با مشاوران ما در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

قیمت لوله داربستی

هزینه لوله داربست براساس ارزش ها و معیار های متنوعی مختلف است. عواملی مانند: ضخامت لوله، قطر، طول در قیمت لوله تاثیر بسزایی دارد. در اصل، سایز های لوله ها دارای تنوع زیادی است که یک قیمت واحدی ندارد و برای هر کدام از آنها به طور جداگانه قیمت گذاری میشود.

همچنین، عامل مهم تر از عوامل بالا، سختی و استحکام لوله داربستی میباشد و عوامل ظاهری نیز در آن تاثیر میگذارند. از دیگر عوامل موثر میتوان به موارد زیر توجه کرد:

  • رنگ لوله داربستی
  • گالوانیزه بودن یا نبودن
  • اجزای موثر در لوله: بست ها و…
  • نوع داربست

لوله داربستی درزدار و کاربردهای آن 5

تمام موارد فوق تاثیر کوچک یا بزرگ در قیمت لوله ها میگذارد. لازم به ذکر است ما لوله های داربستی دست دوم را نیز خریداری میکنیم و دوباره آن را بازسازی میکینم.

لوله های داربستی دارای وزن های متنوعی است اما پرفروش ترین لوله ها، وزن ۱۷ کیلیویی دارند. پس لوله داربست ۱۷ کیلیویی در مبین فولاد آسیا بیشتر از دیگر نوع ها خریدار دارد.

پیشنهاد لوله های داربست برای پروژه های بزرگ بسیار کار آمد و به صرفه است اما برای ساخت و ساز های کوچک از لحاظ اقتصادی گزینه مناسبی نیست.

حال، تا اینجا متوجه مهم بودن داربست ها در ساختمان سازی شدید که نبود آن باعث کند کاری در پروژه میشود. این لوله ها بسیار حیاتی هستند و هرگونه اشتباه کوچک در نصب آن منجر به خطراتی برای جان آدمیزاد میشود. پس حتما باید استانداردهایی مورد نظر قرار گرفته شود تا لوله با کیفیتی به شما ارائه شود.

همچنین، شرکت مبین فولاد آسیا ارائه دهنده انواع شیرآلات، لوله های صنعتی است که با مراجعه به وبسایت مبین میتوانید جزئیات را مشاهده کنید.

 

منبع: scaffolding

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *