نحوه فروش ضایعات فلزی برای بازیافت

فروش ضایعات فلزی! احتمالا شرایطی برایتان پیش آمده که قصد دارید ضایعات آهنی را که در اختیار دارید، به دست مراکز مربوط به جمع آوری قراضه برسانید. این مراکز پس از جمع آوری این قطعات آن ها را برای فرایندهای بازیافت و فراوری مجدد آماده می کنند. در این مطلب می خواهیم این موضوع را مطرح کنیم که به چه شیوه هایی می توان ضایعات فلزی را فروخت و از آن کسب درآمد نمود.

 

نحوه فروش ضایعات فلزی برای بازیافت

در اینجا نحوه فروش آهن قراضه برای بازیافت را بررسی خواهیم کرد!

اگر فکرِ فروش ضایعات فلزی را دارید ، مکان های زیادی وجود دارند که میتوانید مقدار زیادی از آنها را پیدا کنید. در سرتاسر کشور و در مکان هایی مانند گاراژهای اتومبیل، مناطق ساخت و سازِ ساختمانی و حتی در زیرزمین ها مقادیر فراوانی از آهن ضایعات را خواهید یافت. در بسیاری از موارد ، این ضایعات به صورت رایگان در دسترس اند، چون دیگر استفاده ای از آن‌ها نمیشود.

بنابراین با کمی کند و کاو در شهر این قبیل فلز ها را به سادگی خواهید یافت. سپس می توانید با کمک مراکز بازیافتی و فروش ضایعات فلزی، ضایعات را تبدیل به پول نقد کنید.

ضایعات فلزی به معنای واقعی کلمه در همه جای کشور وجود دارد ،اما اغلب در گوشه ای رها شده و یا آماده ی ارسال به محل های دفن هستند؛ واقعا حیف است ، به خصوص که اکنون تقاضای بسیار زیادی برای اینگونه ضایعات وجود دارد زیرا می توان آن را بازیافت و برای ساخت محصولات جدید استفاده کرد.

همچنین در اکثر استانها یک تلاش همگانی وجود دارد تا آهن قراضه را از محل دفن زباله ها دور نگه دارند تا بتوانند در عوض بازیافتشان کنند. بازیافت ضایعات فلزی، نیاز به استخراج سنگ معدن خام را کاهش میدهد و این به ما کمک می کند تا منابع طبیعی خود را حفظ کنیم.

بنابراین اگر عزمتان را جزم کرده اید تا ضایعات فلزی جمع آوری کنید، ممکن است با یافتن این قبیل فلز ها در مکانهایی که انتظارش را هم ندارید شگفت زده شوید،به زبانی دیگر، لازم نیست کل شهر را برای یافت ضایعات زیر و رو کنید.

نحوه فروش ضایعات فلزی برای بازیافت

نحوه فروش ضایعات فلزی برای بازیافت چگونه است؟

از کجا می توانم ضایعات فلزی برای فروش پیدا کنم؟

برای فروش ضایعات فلزی ابتدا باید منابع زیادی از آن ها را جمع آوری کنید. در حال حاضر ، آمار و ارقام حاکی از آن است که تنها حدود 30 درصد از کل قراضه ها بازیافت می‌شوند. این بدان معناست که درصد زیادی از ضایعات منتظر شما هستند.

حالا به چه مکان هایی باید سر بزنیم؟

مکان های خوبی برای شروع وجود دارند:برای مثال سطل های بزرگ زباله. احتمالاً مقداری آهن قراضه در آنها یافت می شود ،به ویژه  سطل های نزدیک به آپارتمان های بزرگ ، تعمیرگاه های ماشین یا سایر مشاغل فعال در زمینه ی تعمیر وسایل. به یاد داشته باشید ، هر چیزی که داخل این سطل هاست جزو دور ریز ها دسته بندی میشود لذا برای برداشتن کاملا رایگان اند.

منبع دیگر ضایعات محل های ساخت و ساز اند که احتمالا ضایعات اضافی زیادی را دربر میگیرند. هنگامی که چندین محل ساخت و ساز ساختمانی را یافتید سؤال کنید که مدیر کیست و سپس از تمایل او نسبت به برداشت ضایعتاشان توسط شما اطلاع پیدا کنید.

فقط حتماً ابتدا با مدیر این پروژه ها هماهنگ کنید و سعی نکنید با حدس و گمان ضایعات را خودتان جدا کنید چون اگر اشتباه کنید این کار سرقت قلمداد میشود که امری غیرقانونی است.

حال اینکه با صحبت با مسئولان شرکت های ساخت و ساز ، آنها ممکن است بسیار خرسند شوند که به شما اجازه می دهند ضایعات فلزی را از محل های ساخت و ساز جمع آوری کنید. سپس می توانید برای فروش ضایعات فلزی اقدام کنید.

 

نحوه فروش ضایعات فلزی برای بازیافت

از کجا می توانم ضایعات فلزی برای فروش پیدا کنم؟

 

آیا مکان ها یا مشاغل دیگری هم هست که به آنها سر بزنیم؟

بله. بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی! بسیاری از تجهیزات پزشکی فلزی هستند، مانند ابزار مورد استفاده توسط پزشکان، واکرها و صندلی های چرخدار( که بطور منظم جایگزین می شوند). اگر با سرپرست بیمارستان صحبت کنید ، ممکن است اجازه ی دسترسی به این موارد را به شما بدهد.

مراکز خرید گزینه ی دیگر هستند، به ویژه که ممکن است آنها دارای سبد های خریدِ آسیب دیده یا قفسه های فلزی قدیمی که به تازگی جایگزین شده اند، باشند. به همین ترتیب، خرده فروشی‌ها نیز می توانند منابع خوبی برای جمع آوری و فروش ضایعات فلزی باشند.

و در نهایت، اگر مزرعه ای در خارج از شهر شما وجود دارد ، ارزش بررسی جهت یافت منطقه ی دور ریز زباله  را دارد، که معمولاً توسط کشاورزان و رانندگان استفاده می شود. بسیاری از مزارع و کشاورزان از ماشین آلات و تراکتورهای قدیمی استفاده می کنند که زنگ زده و نیاز به تعویض دارند.

سپس کاسبان و تعمیرگاه ها گزینه های خوبی هستند. لوله کش ، برق کار و تکنسین تعمیر سیستم های سرما و گرمایشی (مانند ضایعات شوفاژ) از این قبیل موارد اند .از طریق آنها میتوانید مقدار قابل توجهی ضایعات را کسب کنید.

به یاد داشته باشید ، قراضه فلزی در تمام اشکال و اندازه ها یافت میشود. این موارد میتواند هر چیزی باشند، از یک قوطی نوشابه گرفته تا چند متر سیم .همچنین می توانید به دنبال قطعات دوچرخه ، وسایل آشپزخانه ،پیچ و مهره و قطعات موتور خودرو باشید.در مجموع وسایل زیادی با قابلیت بازیافت در اطراف شما جود دارد.

 

اولین کاری که با این ضایعات باید کرد، چیست؟

قبل از رفتن به یک مرکز بازیافت و فروش ضایعات فلزی، از انجام چند کار اطمینان حاصل کنید.

هر چیزِ غیر فلزی را از قراضه ی فلزی حذف کنید. به عنوان مثال ، پلاستیک ، لاستیک یا شیشه ، زیرا این موارد بازیافت نخواهند شد پس با دقت آنها را جداسازی کنید.

سپس مدتی وقت بگذارید تا انواع فلز ها را تفکیک کنید؛با تفکیک فلزات میتوانید آنها را دسته بندی کرده و با ارزش ترینِ آنها را شناسایی کنید.

همچنین قبل از فروش، مطمئن شوید كه ضایعات شما به درستی تمیز شده اند.کثیفی بیش از اندازه میتواند باعث افزایش وزن ناخواسته در فلز و در نتیجه ایجاد ضرر طی فرآیند ذوب گردد.

هنگامی که عناصر غیر فلزی را از قراضه خود جدا کردید ، می توانید با استفاده از یک اسپری پاک کننده مواد چرب یا روغنی را از سطح آن بزدایید. بدین صورت که بگذارید نیم ساعت محلول پاک کننده بر سطح فلز باقی بمانده .همچنین پاشیدن مایع پاک کننده با فشار بالا به سطوح فلزی نیز روشی مطلوب است.

بعد از خشک شدن فلز ، آن را درون کامیون یا تریلر خود قرار دهید.

 

نحوه فروش ضایعات فلزی برای بازیافت

یافتن ضایعات فلزی

نحوه فروش ضایعات فلزی برای بازیافت

این روزها فرصت های زیادی برای جمع آوری قراضه وجود دارد ، زیرا قراضه به معنای واقعی کلمه در همه جا است. بازیافت ضایعات فلزی یک صنعت رو به رشد است و می توانید ضایعات جمع آوری شده خود را به شرکتی بسپارید که حاضر به پرداخت مبالغ قابل توجهی به شما است.

امروزه مقدار کمی فلز استخراج میشود و تقاضای زیادی برای ضایعات وجود دارد،به این دلیل که آهن قراضه به راحتی بازیافت می شود و می تواند در محصولات جدید مورد استفاده قرار گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *