۵ مرحله برای به دست آوردن بیشترین مزایا از فلزات اوراقی

۵ مرحله برای به دست آوردن بیشترین مزایا از فلزات اوراقی

کارخانه ها در طول فرایند تولید فلزات پسماند یا اوراق تولید میکنند. این فلزات اوراقی جمع اوری شده و به شرکت های پسماند فروخته میشوند تا فراوری شوند و به اسباب فروخته شوند، که در نهایت فولاد تازه تولید شده را به همان کارخانجات می فروشد. این چرخه ی زندگی است که تبدیل به ضایعات آهن میشود. با ما همراه باشید تا شما را با طریقه بدست آوردن فلزات اوراقی به طور کامل آشنا کنیم.

صنعت بازیافت پسماند و فلزات اوراقی

برای مدت زیادی است که بازیافت صنعتی به شکل مشابه مدیریت می شود: با تعدادی از کارخانه های فلزات اوراقی تماس می گیرید، قیمت را به دست می آورید، از تولید کننده انتخاب شده می خواهید که تعدادی کانتینر را جایگذاری کند، کانتینر ها را پر می کنید و منتظر پرداخت می مانید. سپس منتظر چک می شوید و وقتی می آید، مقدار پرداختی دریافت شده را با نوع و وزن کالایی که کارخانه شما در کانتینر گذاشته و با مقدار دلار هم ارز آن مطابقت می دهید.

به چیز جدیدی بر نخوردید؟ پس چرا به خواندن ادامه می دهید؟

دلیل شما اینجاست. تولید کننده ها با فروش محصولات خود پول در می آورند و دیگر چیزها در این پروسه مرکز هزینه است. این قضیه درست است؟ تا حدودی.

پسماند فلزات اوراقی مرکز هزینه نیست؛ مرکز سوددهی است. فلزات اوراقی یک فراورده ی جانبی در فرایند هستند و احتمالا تنها بازدهی ای که تولید کننده به جز محصول تولیدی اش دارد.

به همین دلیل، ارزش دارد که به بیشتر کردن چنین بازده هایی توجه بیشتری نشان دهیم. تصمیم گیرندگان دلایل مختلفی برای انتخاب شرکت های پسماند دارند، چه برای قیمت، خدمات، ارتباطات موجود، شفافیت، اعتبار و…. باشد و چه برای گرفتن بلیط بهترین صندلی برای تماشای مسابقه بیس بال.

سیر تکاملی صنعت پسماند

در مقطعی از زمان تمام انبار های فلزات اوراقی تجارت هایی خانوادگی بودند. برخی روراست و مدیریت شده بودند و برخی تمام حیله ها برای جدا کردن کارخانه داران از فلزات اوراقی خود و پرداخت کمترین هرینه را به کار می بردند.

امروزه تعداد زیادی از شرکت های بزرگ و محبوب تجاری به بازار وارد شده اند و مقداری صداقت به آن اضافه کرده اند. با این حال، حتی روراست ها هم میخواهند کم بخرند و زیاد بفروشند- و چه کسی می تواند سرزنششان کند؟ مثل همه ی افراد دیگر، آن ها برای پول در آوردن در تجارت هستند.

خریداران فلزات اوراقی باید اهل رقابت باشند. آن ها نمی خواهند که دیگران وارد شوند، مقدار بیشتری پیشنهاد دهند و تجارت شما را برنده شوند. در عین حال آن ها کار می کنند تا مطمئن شوند سود ناخالص خوبی نصیبشان می شود.

با در نظر گرفتن تمام این ها، چگونه می توان بیشترین سود را از فلزات اوراقی به دست اورد؟ آن بستگی به نوع، تنوع، حجم، و وضعیت ماده پسماند شما بستگی دارد.

ممکن است مقدار زیادی از دانش و وقت و تجربه لازم داشته باشد که در این مورد، داشتن مدیریت پسماند خارجی گاها می تواند گزینه تجاری مناسبی باشد. با این حال، مهم نیست چه کسی جریان بازدهی پسماند شما را مدیریت می کند، مهم اقدامات پایه ای ایست که باید دنبال کند.

مهمترین نکاتر در مدیریت پسماندها

فلزات

تصویر 1- فلزات اوراقی

۱. قیمت مذاکره شده را با یک نرخ متناسب کنید

اگر تولید کننده باشید، هر زمان که دستگاه برش لیزر یا دستگاه پرس پانچ کارش را تمام میکند، فلزات اوراقی تولید میکنید. فروش آن کاری برای یک دفعه نیست. اگر برای بهترین قیمت به بازار نگاه کنید، ممکن است یک کمپانی پسماند فلز شما را با قیمتی بالا تر از بازار اغفال کند و در نهایت نرخ هر تن شما را به قیمت زیر بازار کاهش دهد.

شرکت های پسماند در واکنش به خیزش بازار ارام و در واکنش به افت بازار سریع اند. اما خود قیمت نیز نباید از باد هوا بیاید. از ابتدای کار، باید مطمئن شوید قیمت گذاری با یک نرخ تعریف شده ی کالا متناسب است تا خود را از افت بازار محافظت کنید و هنگام خیزش بازار سود کنید.

نرخ قیمت معمولا با قیمت توافق شده برای پسماند یکی نیست. هنگام مذاکره ی قیمت پسماند خود، در اصل دارید برای مابه‌التفاوت قیمت مذاکره میکنید-که تفاوت میان نرخ قیمت بازار و مقداری است که شرکت پسماند به شما می دهد.

وقتی که قیمت پسماند شما با نرخ بازار متناسب باشد، باید با آن کنار بیایند. هنگامی که نرخ ۲۰ دلار افزایش می یابد، قیمت فلزات اوراقی شما نیز باید به همان اندازه افزایش پیدا کند.

۲. ضریب قیمت را با مهندسی معکوس مدیریت کنید.

هنگامی که بر سر قیمت گذاری تصمیم میگیرید، مهندسی معکوس را در پیش بگیرید، یعنی اتفاقاتی که برای پسماند قبل از فرستادن آن به اسیاب در نظر بگیرید، که هزینه های ارسال و فراوری را نیز در برمیگیرد. همچنین چیز هایی که اسیاب های منطقه خواستارند را در نظر داشته باشید. این کار به کل پروسه شفافیت می بخشد.

تخته ای از ورق اسکلت فلزی را که تازه از ماشین برش لیزری بیرون آمده در نظر بگیرید. این اسکلت ها پیش از اینکه آسیابی آن ها را بخرد، یک سری مرحله ی ارزش بخشی را پشت سر می گذارند. آن ها باید بر اساس نوع تفکیک شوند و به اندازه مورد تایید آسیاب برش داده شوند، مثل قسمت های ۹۰ در ۹۰ سانتی متر.

مراحل آماده سازی بستگی به ترکیب مواد موجود و شرایط بخصوص آسیاب های منطقه دارد. یعنی اگر مراحل ابتدایی را به درستی برنامه ریزی کنید، سپس می توانید تخمین هزینه را روی آن ها پیاده کنید.

این کار به شما اجازه می دهد که با نرخ شروع کنید و آن هزینه ها و همچنین هزینه های حمل و نقل را در نظر بگیرید، که به یک قیمت گذاری عادلانه برسید، یک قیمت که هزینه ها را در بر می گیرد، یک نرخ رقابتی به شما می دهد و یک سود منطقی به شرکت پسماند می دهد.

با این اوصاف، شما می توانید یک ساختار برای هزینه داشته باشید. از جایی شروع می شود که بدانید مواد کجا فروخته می شوند ( یعنی، چه آسیاب هایی پسماند را می خرند)، و همچنین بدانید هزینه های حمل و نقل و فراوری آن چقدر است، و سپس یک دستمزد مدیریت و مقداری سود برای تلاش خود اضافه کنید.

سود بیشتر یا اتلاف زمان

دانستن تمام مراحل ارزش بخشی در تجارت پسماند نیز می تواند به شما کمک کند که تصمیم بگیرید آیا از نظر تجاری به صرفه است که تا حدی آماده سازی پسماند را خودتان انجام دهید؟ برای مثال، آیا به صرفه است که ورق اسکلت هایتان را ببرید؟ در بهره برداری ورق فلزی، شما احتمالا نمی خواهید که لیزر و پلاسما را برای برش اسکلت استفاده کنید. اما اگر دستانی آزاد و چراغ قوه در دسترس دارید، آن ها می توانند به کار بیایند.

برش اسکلت ها قطعا وقت می برد، پس اینکه آیا این کار از نظر تجاری به صرفه است یا نه بستگی به فرایند های خودتان و مقدار افزایش قیمتی دارد که شرکت پسماند حاضر است به شما پرداخت کند.

با تمام این گفته ها، اگر شرکت شما بخواهد فقط روی تولید محصولات برای مشتریان تمرکز کند، ممکن است کمترین آماده سازی پسماند را انجام دهد و این گاها منطقی است؛ آماده سازی فلزات اوراقی می تواند جزء پیچیده دیگری به بهره برداری ای که خود پیچیده است بیافزاید.

اما به خاطر داشته باشید، مشابه اجزایی که تولید میکنید، پسماند نیز یک مرکز سود است، پس ارزشش را دارد که برای به دست آوردن سود بیشتر این موارد را بررسی کنید.

۳.حواستان به بارگیری و بایگانی گزارشات باشد

هر روز که یک کامیون به کارخانه شما می رسد، فلزات اوراقی را جمع آوری می کند و یک رسید دریافت و یک‌ برگ وزن ( که مقدار وزن در انبار شرکت پسماند را نشان می دهد) برای شما بر جای می گذارد. پس از مدت معینی، مدیر انبار تمام برگ های وزن را جمع آوری کرده به دفتر اصلی تحویل می دهد.

هنگامی که در آخر ماه یک چک از طرف شرکت پسماند می رسد،  یک نفر در انبار باید تایید کند که چه تعداد بار انبار را ترک کرده اند و شرکت برای چه تعداد پول دریافت کرده است. معمولا، تمام آن رسید های دریافت به دفتر نمی رسند و گاهی برگ های وزن با مواردی که در چک شرکت پسماند قید شده اند هم خوانی ندارند.

چه کسی مسئول تطبیق رسید های دریافت به برگ های وزن و تایید محاسبه هر بار است؟ اگر در جایی مر مشغله کار میکنید، به کسی احتیاج دارید که این فرایند ها را بررسی کند به خصوص اگر فلزات اوراقی آلمینیوم، ضد زنگ یا دیگر کالاهای پر ارزش را تولید می کنید. این مسئله یک مسئله ی بحرانی است. هر بارگیری یا عدم بارگیری می تواند هزاران دلار را در بر داشته باشد.

۴. مواظب نزول ها باشید

اتفاق می افتد. ۲ اسکلت مواد آهنی به سطل فلزات اوراقی غیر آهنی راه پیدا میکنند. این اتفاق یک “بار تمیز” ضد زنگ را به یک “بار کثیف” تبدیل میکند.

اتفاق مشابه برای شکل فلزات اوراقی نیز می افتد، می خواهد به شکل چیپس و براده باشد یا تکه های بزرگ پسماند. احتمالا شما یک بخش ماشین کردن نزدیک بهره برداری فلزات خود دارید.

ممکن است اپراتور جرثقیل چنگکی شما مریض باشد و بار را در قسمت پسماند های بزرگ خالی کند. شوک! شما برای هر تن به جای ۲۵۰ دلار ، ۱۵۰ دلار دریافت میکنید. با اینکه ۹۸ درصد وزن پسماند جامد و بزرگ است، وزن کلی پسرفت کرده است.

حواستان باشد- این فقط شیوه ای است که صنعت در آن کار می کند. در صنعت رایج است که برای بی ارزش ترین کالای یک بار بها بپردازید. اگر یک بار کثیف ۹۰ درصد ضد زنگ و ۱۰ درصد چیز های دیگر باشد، مثل مواد درجه ارزان تر، شما نمی خواهید که کل بار به قیمت کمتری نزول کند. به طور ایده آل پرداخت باید بر اساس درصد مواد در بار باشد.

برخی از نزول قیمت ها برای بارهای کثیف پسماند عادلانه هستند، به خصوص اگر بار کثیف مقدار کار تفکیک، یا به شکل چشم گیری افزایش یابد. اما برای یک کارگر انبار پسماند خیلی وقتی نمیبرد که یک اسکلت مواد آهنی را از بار تمیز ضد زنگ جدا کند. و بازهم یک اسکلت آهنی نباید کل بار را نزول دهد.

اصل مهم استفاده از مدارک را فراموش نکنید

اگر یک شرکت پسماند باری را نزول دهد، باید مدرک ارائه دهد که چرا این کار را انجام داده. بیشتر شرکت های پسماند می توانتد عکس بگیرند و مدرک ارائه دهند که چرا و دقیقا چطور بار را نزول داده اند.

مطمئن شوید برای ارسال تصاویر و مدارک هر نزول بار توافق می کنید. این کار به شما کمک می کند که بتوانید در نزول های پیش رو مباحثه کنید.

داشتن یک گفت و گو در مورد این نوع جزئیات می تواند به ساختن یک رابطه کمک کند. اگر با شرکت پسماند در مورد اینکه چطور بارهای کثیف را مدیریت می کند صحبت کنید، یک درک از چگونگی انجام آن برای خود می سازید.

این کار در عوض یک احترام دوطرفه را می سازد، با فهم اینکه مدارک بخشی از رابطه ی مدرن تجاری ” اعتماد-اما-تایید” هستند.

بازیافت-فلزات-اوراقی

تصویر 2- بازیافت فلزات آهن

۵. درخواست تایید وزن طرف سوم را بدهید.

این کار بخش دیگری از رابطه ی اعتماد اما تایید است. چند بار در ماه، در خواست دهید که وزن یک کامیون بارگیری شده را از یک ترازوی عمومی بخوانید. مثل یک ترازوی کت بین کارخانه و انبار پسماند.

به طور ایده آل، باید قادر باشید به صورت رندوم، این تاییدیه های طرف سوم را درخواست کنید. گزارش ترازوی کت باید مهر زمان و یک وزن ثبت شده داشته باشد؛ شرکت پسماند نیز باید یک گزارش ترازوی جدا با مهر زمانی دیرتر و تقریبا همان وزن ثبت شده را بین یک بازه ی خاص داشته باشد.

به هر حال، تجارت پسماند پیشرفت کرده است، پس شما لازم نیست نگرانی های دهه های گذشته را داشته باشید. شرکت های پسماند امروزه تا یک استاندارد مشخص بهره برداری می کنند. اما برای گرفتن بیشترین سود از فلزات اوراقی خود، بهتر است که درخواست مدرک کنید.

از یک فکر فرعی تا یک مرکز سوددهی

خب حالا از اینجا به بعد چه می شود؟ اولا، بدانید تمام پسماند کارها مثل هم نیستند. تعدادی بازار بهتری نسبت به دیگران برای آهن و غیر آهن دارند. بدانید که کدام یک کدام است، و آن هایی را به کار گیرید که بهترین کارایی را برای کالاهایی که کارخانه شما پسماند می کند داشته باشد.

سپس، دریابید که آیا آن ها هم اکنون از فرمول یا ضریبی برای نرخ استفاده میکنند یا خیر. اگر استفاده می کنند که عالی است. اگر نه، قیمت های معمول سال های پیش شرکت پسماند را پیدا کنید.

در آخر، به بازار بروید. قیمت گذاری تمام کالاها را پیدا کنید و با یکدیگر مقایسه کنید‌. برای این که یک ذهنیت داشته باشید، تمامی قیمت ها را به نرخ ببرید.

آپولو هوا کردن نیست، اما به کسی نیاز است که فرایند ها را کنترل و بازرسی کند‌. آن فرد باید پسماند و چگونگی تجارت آن را بشناسد.

همچنین مطمئن شوید که برای تیم خود و شرکت پسماند پروتکل اضافه کنید تا فرایند پسماند درست انجام شود‌. کی و چگونه سطل های فلزات اوراقی پر شوند؟ توسط چه کسی؟ اگر مسئول جرثقیل مریض است، چه کسی فلزات اوراقی را مدیریت، حمل و جداسازی می کند تا او برگردد؟

هدف آن است که تمام ابعاد برنامه پسماند خود را کنترل کنید و افزایش دهید. اگر این کار را درست انجام دهید، می توانید پسماند را- که یک فکر فرعی برای اکثر تولید کنندگان است- به یک مرکز سوددهی شدیدا ارزشمند تبدیل کنید.

برای شنیدن پادکست همین عنوان کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *