سوددهی با جمع آوری ضایعات فلزی چگونه به یک جمع کننده ضایعات تبدیل شویم

سوددهی با جمع آوری ضایعات فلزی چگونه به یک جمع کننده ضایعات تبدیل شویم

جمع آوری ضایعات آهن ، شغلی با اهمیت است که جمع کنندگان ضایعات این کار را برعهده دارند. ما در زندگی روزمره خود با محصولات فلزی احاطه شده ایم و سرانجام روزی میرسد که ، آن محصولات فلزی دیگر کاربردی و مورد استفاده نخواهند بود. جمع کنندگان ضایعات ، به عنوان مهره ی پیشگام در صنعت ضایعات ، موادی را که دیگر قابل استفاده نیستند را به جریان بازیافت و جهت استفاده مجدد منتقل میکنند.
برای جمع کنندگان ضایعات، این فعالیت مزایای مختلفی را داراست ، از جمله:

  • انجام یک کار مهم از نظر محیط زیستی
  • توانایی درآمد زایی
  • انعطاف پذیری در زمان بندی کاری به صورت تمام وقت یا نیمه وقت
  • خوداشتغالی
  • بازار با میزان تقاضای ثابت و بدون در نظر گرفتن اینکه وضیعت اقتصادی خوب است یا نه
  • بودجه ابتدایی متوسط

 

مراحل اساسی برای اینکه یک جمع کننده ی ضایعات شوید

مرحله 1) یاد بگیرید که انواع ضایعات از جمله فلزات آهنی و غیر آهنی را از یک دیگرشناسایی کنید . فلزات غیر آهنی شامل مس ، آلومینیوم ، فولاد ضد زنگ و سایر موارد هستند. فلزات آهنی شامل آهن هستند و به طور معمول در محصولاتی مانند ماشین آلات از کار افتاده ، اجاق گاز ، یخچال و موتورهای اتومبیل یافت می شوند. فلزات غیر آهنی به طور معمول شامل فلزاتی مانند مس ، برنج ، آلومینیوم ، منیزیم و آلیاژها می شوند. ضایعات و مواد ضایعاتی معمولی شامل سیم های مسی و لوله ها، وسایل برنجی ، نماهای آلومینیومی و صندلی ها ، رایانه های قدیمی و موارد دیگر هستند. مس درجه یک خلوص 99 درصدی دارد و عاری از هرگونه اتصالات و رنگ های برنجی است (مثل یک لوله ی تمام مسی)ولی مس درجه 2 ،96 درصد خلوص یا بیشتر را داراست.

مرحله 2) با انبار های ضایعات محلی و پرسنل آنها آشنا شوید و جوانب مثبت و منفی معامله کنندگان ضایعات را بشناسید. شرکت های فعال در حوضه ی ضایعات را می توانید در صفحات مجازی یا از طریق اینترنت پیدا کنید. با ایجاد روابط با معامله کنندگان محلی ، درک بهتری از ارزش فلزات ، قیمت گذاری و از این قبیل موارد کسب خواهید کرد. نزدیکترین خریدارممکن است بهترین خریدار نباشد. به عنوان مثال ، برخی از فروشندگان ممکن است با تازه کار ها معامله نکنند یا فقط ممکن است انواع خاصی از فلزات را قبول کنند.
موارد دیگری هم مانند قیمت پرداختی و اینکه آیا پرداخت آن به صورت نقدی است یا چک نیز باید مورد ملاحظه قرار گیرد.

مرحله 3)با نحوه قیمت گذاری فلزات مختلف آشنا شوید. به طور کلی فلزات غیر آهنی کمیاب تر و با ارزش تر از فلزات آهنی هستند ، اما فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند. از آنجا که قیمت گذاری می تواند با فعالیت های روزانه بازار دچار نوسان شود، طبیعی است که بخواهید همواره به روز باشید. یکی از راه های اطلاع از قیمت ها دنبال کردن کانال و ربات تلگرام و mobinsteel.com است.همچنین مواد تفکیک شده با ارزش تر است.آنها را در ظروف جداگانه مرتب کنید.
مرحله 4)یک وسیله ی نقلیه برای جمع آوری ضایعات انتخاب کنید. برای جمع آوری ضایعات ، به یک وانت یا کامیون نیاز دارید ،همچنین لازم است تسمه ها یا زنجیر های مخصوص حمل بار را برای تأمین امنیت محموله خود به آن وصل کنید. با رشد کسب و کارتان،ممکن است بخواهید یک تریلی 4/3 یا بزرگتر با یک باربر 18 فوتی متصل به آن را انتخاب کنید.استفاده از سطل ها یا ظروف جداگانه برای انواع مختلف فلزات می تواند کار را در آینده بسیار آسان تر کند. رمپ ها یا بالابرها هم می توانند برای جمع آوری فلزات بسیار مفید باشند.

مرحله 5) برای یک عملیات ایمن برنامه ریزی کنید. اطمینان حاصل کنید که از تجهیزات محافظی کافی برخوردارید و نحوه استفاده از آنها و همچنین نحوه کار با ابزارهای ایمنی را بلدید. عینک ایمنی ، دستکش ، کفش ایمنی ، جلیقه بازتابی و جعبه ی کمکهای اولیه عناصر اصلی حفاظت از جان شما هستند.حفاظت از شنوایی و ماسک جوشکاری نیز ممکن است لازم باشد. نسبت به تجهیزات متحرک(مانند جر ثقیل ها)و دیگر تجهیزات ، هوشیار باشید. همچنین مواد مضری که ممکن است در ضایعات نگهداری شوند ، توجه داشته باشید ، مانند بنزین در وسایل نقلیه قدیمی ،گاز سرد کننده در تهویه کننده های هوا یا مواد سمی موجود در ظروف مسی.

مرحله 6) برخی از ابزارهای اساسی تجارت جمع آوری ضایعات ،آهنرباها هستند ، که به شناسایی فلز آهنی و غیر آهنی کمک میکنند و می توانند با توجه به نوع جرقه ای که فلز تولید میکند نوع آن را تشخیص دهند. تجهیزات اضافی می توانند شامل چکش های مختلف ، پیچ گوشتی ، سیم چین ، چاقوی جیبی ، مته ، انبردست و دیلم باشند.

مرحله 7) تعیین کنید که بهترین مکان ها برای پیدا کردن ضایعات کجاست. این موارد ممکن است شامل مشاغل کوچک ، فروشگاه های تعمیر اتومبیل ، انبار های ضایعات ، لوله کش ها و یا حتی مناطق مسکونی باشد. اگر مشاغلی را پیدا کردید که مرتباً ضایعات تولید می کنند ، میتوانید خود را به جمع کننده ی ضایعات آنها تبدیل کنید. روشهای دیگر شامل روی آوردن به تبلیغات محلی یا خرید وسایلی از دور ریز گاراژ همسایه هایتان میشود، به عنوان مثال ، برای پیدا کردن لامپ های برنجی قدیمی یا سایر مواد فلزی.

نکته قابل توجه این است که باید مراقب سرقت مواد باشید. ضایعات فلزی را بدون تأییدیه از طرف صاحبانشان از املاک آنها بر ندارید. علاوه بر این ، بسته به صلاحیت محل کار شما ممکن است مقرراتی مخصوص جمع آوری ضایعات وجود داشته باشد. در مواردی که چنین ابهاماتی وجود داشته باشد ، ممکن است نیاز به مجوزهای ویژه داشته باشید ، یا ممکن است فروشنده ضایعات فلزی کپی گواهینامه شما را بخواهد و یا درخواست پرداخت با چک را داشته باشد. حتماً الزامات محلی خود را بررسی کنید.
آنچه شما نیاز دارید

  • وانت یا جرثقیل
  • آهن ربا
  • سنگ فرز
  • چکش
  • برش دهنده
  • تجهیزات حفاظتی
  • جعبه کمکهای اولیه
  • نقشه یا GPS
  • پیچ گوشتی
  • سطل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *