ضایعات آهن با نگاهی به سود آورترین فلزات

شناخت بیشتر سودآورترین فلزات در ضایعات آهن

همه ما میدانیم که ضایعات آهن بخش های سودآوری دارد که نمیتوان از آن غافل بود و میتوان با نگاهی ویژه به این صنعت چشم دوخت چون میتواند باعث رونق تولید هم شود. از این رو در این مقاله مختصر توضیحاتی دراین زمینه ارائه خواهیم کرد و شما را با فلزات گرانبها آشنا خواهیم کرد.

فلزات

عکس 1- سودآورترین فلزات در ضایعات آهن

 فلزات آهنی و فلزات غیر آهنی 

    قبل از هر چیز اجازه دهید تعاریفی کوتاه ومختصر از فلزات آهنی و غیر آهنی داشته باشیم.

فلزات آهنی

در ضایعات آهن هر فلزی که حاوی آهن باشد یک فلز آهنی محسوب می شود. مواردی مثل فولاد (یک فلز بسیار مقاوم) وچدن جزء این دسته قرار میگیرند.

فلزات غیر آهنی

به دسته فلزاتی که فاقد هرگونه آهن و آلیاژ های آن باشند میگویند والبته اینها دارای ویژگی های بسیار خاصی هستند که همین امر باعث شده تا نگاهی ويژه به این فلزات شود.

ضایعات-فلزی-و-غیر-فلزی

عکس 2- ضایعات فلزی و غیرفلزی

5 مورد از سود آورترین فلزات (فلزات گرانبها)

اگربه تازگی خانه خود را نوسازی کرده اید ویا صاحب مشاعل خاصی هستید خواسته یا ناخواسته حتما در اطراف خود به فلزاتی برخودید که اینها میتواند برای شما پرسود باشند.حال از انجا که فلزات غیرآهنی در صنعت ضایعات آهن، فلزات گرانبها نامیده میشوند در زیر به 5 مورد ازاین فلزات گرانبها اشاره میکنیم.

فلزات-گرانبها

عکس 3- فلزات گرانبها

مس :

یکی از رایج ترین فلزات  است که میتوانید اطراف خانه خود پیدا کنید. اگر وسایل برقی دارید یا لوله های قدیمی که از یک لوله کشی خارج شده است احتمالا مقداری مس را خواهید یافت که میتوان ان را تبدیل به ضایعات کرد.

مس

عکس 4- مس

برنج :  

جالب است بدانید که اشیاء قدیمی زیادی وجود دارد که در آنها از فلز برنج استفاده شده است. اگر کالایی دارید که تمیزبه نظر میرسد و میدانید که از طلا ساخته نشده احتمالا از برنج ساخته شده است.در اشیاء قدیمی تزئینی مانند شمعدان، بشقاب و برخی دستگیره و اتصالات این فلز گرانها را پیدا خواهید کرد.

برنج

عکس 5- برنج

آلومینیوم : 

وقتی صحبت از آلومینیوم میشود برخی فکر میکنند که این فلز همان قوطی های معروفی است که به عینه مشاهده میشود اما واقعیت این است که این الومینیوم در انواع مختلفی وجود دارد که بسیاری متوجه آن نیستند. دستگاه های الکترونیکی قدیمی مانند رایانه ها و کنسول های بازی ، قطعات خودرو و حتی فریم های دوچرخه ، همگی حاوی مقادیر قابل توجهی آلومینیوم هستند.

آلومینیوم

عکس 5- آلومینیوم

فولاد ضد زنگ : 

این نوع فولاد یکی از رایج ترین فلزات امروزه در کشور استرالیا است. برخی فولاد ضد زنگ را معمولا با ارزش کمتری مطرح میکنند اما واقیعیت این است با توجه به اینکه حاوی فلزات دیگری همچون نیکل و کروم میباشد ارزش بالای خود را حفظ خواهد کرد.

این فلز را معمولا میتوان در وسایلی همچون تجهیزات آشپزخانه و همچنین برخی از قطعات و ماشین آلات اتومبیل موجود در کارخانه ها و انبارها یافت.

فولاد-ضد-زنگ

عکس 7- فولا ضد زنگ

طلا : 

به جز تعریف و تمجید ازاین فلز که خیلی سخت به دست می آید حرفی برای گفتن باقی نمی ماند.فلزی که بالاترین ارزش  را در بین فلزات غیر آهنی دارد و تقریبا میتوان گفت هرفردی با آن روبرو شده است.با این حال طلا درقطعات کامپیوتر و سایر لوازم الکترونیکی یافت میشود که البته نیاز به تلاش و تحقیق بسیار زیادی خواهد داشت ولی حاصل کار در پایان بسیار شیرین و لذت بخش خواهد شد.

طلا

عکس 8- طلا

با این توضیحات میتوان نتیجه گرفت که فلزات گرانبها با وجود کمیاب بودنشان بسیارارزشمند هستند و داشتنشان میتواند پرسود وبازیافت ان پرسود تر باشد.

 

با سپاس از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *