فروش ضایعات آهن در تهران با تناژ بلا در مراکز خرید فروش ضایعات آهن

فروش ضایعات آهن در تهران با تناژ بلا در مراکز خرید فروش ضایعات آهن

فروش ضایعات آهن در تهران

بازار خرید و فروش ضایعات آهن این روزها به دلیل اهمیت صرفه جویی در منابع و مصرف انرژی از سال‌های گذشته نیز داغ‌تر شده است. به علاوه دلایل و توجیهات زیادی وجود دارد که کسب و کارهای برپایه‌ی قراضه‌های آهنی را پر سود می‌کند. گرچه قبل‌تر اهمیت بازیافت و فراوری ضایعات فلزی به قدر امروز مطرح نبوده است، اما امروز فروش ضایعات آهن در تهران و شهرستان‌ها از رونق خوبی برخوردار است.

ما در این مقاله سعی می‌کنیم توضیحات بیشتری راجع به این نوع کسب و کار و به ویژه برقراری آن در کلان شهر تهران صحبت نماییم. بنابراین با ما همراه باشید.

 

خرید و فروش ضایعات آهن چه سودی دارد؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد فروش ضایعات آهن در تهران حرف بزنیم، باید ابتدا ببینیم اساسا خرید و فروش این قراضه‌ها چه سودی دارد؟ قراضه‌های فلزی جزء جدایی ناپذیر زندگی مدرن شهری هستند که در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به میزان بالا و به طور مداوم تولید می‌شوند. این مواد علیرغم ظواهر خود بسیار مفید بوده ومی‌توان از بازیافت آنها سود کلانی به دست آورد.

آهن یکی از پر استفاده‌ترین فلزات است که در کشور ما نیز در حجم بسیار زیاد در ساخت انواع کالا و ابزار به کار می‌رود. آهن‌آلات نیز مانند سایر مواد فلزی و فلزی، پس از گذشت عمر مفیدشان به عنوان قراضه یا زباله‌های فلزی مطرح می‌شوند. در گذشته بسیاری از این ضایعات بلااستفاده می‌مانده و دفع آن‌ها به محیط یا دفنشان، خسارت‌های جبران ناپذیری به اکوسیستم طبیعی می‌زده است.

ایدئولوژی مراکز خرید و فروش قراضه‌ از جمله مراکز خرید و فروش ضایعات آهن در تهران، اینست که از قراضه‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده گردد. منفعتی که صنعت جمع آوری و بازیافت ضایعات برای جامعه به بار آورده است، تنها مزایای محیط زیستی نیست. بلکه با این کار در مصرف منابع طبیعی سنگ آهن نیز صرفه جویی شده و انرژی مصرفی برای تولید مجدد آهن کاهش خواهد یافت.

بنابراین وجود این خریدارها و فروشنده‌ها دیگر یک امتیاز برای مدیریت زباله‌ها نخواهد بود. بلکه با شدت گرفتن مصرف آهن در زندگی مدرنیته و به تبع آن افزونی تولید ضایعات آهن، این امر به منزله‌ی یک نیاز ضروری برای زندگی و اقتصاد کشور شده است. به لحاظ سودآوری فعالیت این مراکز برای کشور، شایسته است تا روی آن سرمایه گذاری کلان انجام و آگاهی بخشی مردم و صنایع درباره اهمیت بازیافت ضایعات عملی شود.

فروش ضایعات آهن در تهران

تصویر1- ضایعات آهن جمع آوری شده توسط مرکز خرید و فروش قراضه

فعالیت‌های مراکز فروش ضایعات آهن در تهران

پس از ذکر اهمیت موضوع، لازم است به این مساله بپردازیم که فروش ضایعات آهن در تهران چه فعالیت‌ها و خدماتی را در بر می‌گیرد. این مراکز ابتدا به خرید ضایعات از مردم و صنایع پرداخته و سپس آن قطعات را پس از اعمال تغییراتی به مصرف کنندگان قراضه می‌فروشند.

مردم بطور معمول قطعات آهنی ضایعاتی منازل خود را بطور جداگانه در سطل‌های زباله‌های بازیافتی و فلزی جمع‌آوری می‌کنند. آن‌ها می‌توانند این زباله‌ها را به واسطه‌ی نیروهای جمع آوری زباله در تهران، به دست مراکز جمع آوری و تفکیک زباله‌ برسانند. همچنین می‌توانند آن‌ها را مستقیما به مراکز خرید و فروش ضایعات فلزی تحویل داده و به آن‌ها بفروشند. صنایع تولیدکننده قراضه از راه دوم استفاده می‌کنند.

البته لازم به ذکر است که اکثر این مراکز، ضایعات را به صورت عمده و در وزن‌های قابل توجه خریداری می‌نمایند. مراکز خرید و فروش ضایعات آهن در تهران، پس از جمع‌آوری قراضه‌ها، اقدام به دسته‌بندی یا بعبارتی تفکیک انواع قراضه به وسیله ماشین آلات جداسازی می‌نمایند.

جداسازی سبب می‌شود قراضه‌ها در انواع دسته‌های درجه یک، درجه دو، گالوانیزه، سبک، سنگین، متوسط و… جای بگیرند که بخش عمده آن‌ها را ضایعات آهنی تشکیل می‌دهد. این امر در کنار مشخص کردن قیمت برای ضایعات هر دسته، آن‌ها را برای بارگیری در کوره‌ها با شرایط مختلف نیز همگن و آماده خواهد کرد.

در ادامه، فروش ضایعات آهن در تهران، این ضایعات را به دست مصرف کنندگان که صنایع ذوب و فراوری مجدد هستند، می‌رساند. کارخانه‌های بازیافت و فراوری مجدد فلزات، دارای کوره‌ها و فناوری‌های خاصی هستند که قطعات پرس شده و همگن شده‌ی فلزی از جمله قراضه‌های آهنی را ذوب می‌نمایند. بنابراین انواع قراضه با توجه به دسته‌ی خود به قیمت‌های مختلف به این کارخانه‌ها فروخته می‌شود.

فروش ضایعات آهن در تهران + حمل و نقل ضایعات

تصویر2- حمل و نقل ضایعات یکی از نمونه فعالیت های مراکز فروش ضایعات آهن است.

مراکز فروش ضایعات آهن در تهران

مراکز متعددی در تهران وجود دارند که ضایعات ساماندهی شده‌ی فلز آهن را پس از دسته‌بندی و پرس، به کارخانه‌ها عرضه می‌کنند. باید توجه کرد که قراضه‌هایی که این مراکز به فروش می‌رسانند، می‌بایست از آلودگی‌های فلزات دیگر، مواد غیر فلزی، خاک و… عاری باشد. بعلاوه، این قطعات باید کاملا جداسازی شده و مشخص باشد به چه گروهی از انواع ضایعات تعلق دارد. این امر قیمت گذاری و استفاده بهینه از آن‌ها را ممکن خواهد کرد.

شرکت مبین فولاد آسیا یکی از معتبرترین مراکز موجود برای فروش ضایعات آهن در تهران است که با سابقه‌ی نزدیک به 20 سال، در این عرصه فعالیت می‌کند. این موسسه قادر است انواع مختلفی از ضایعات آهنی را در دسته‌های مشخص و با نرخ معین به مصرف کنندگان عرضه نماید. بنابراین در صورتی که شما مخاطب گرامی نیاز به خرید ضایعات آهن دارید، مبین فولاد آسیا از طریق وبسایت رسمی این شرکت، سامانه تلفنی، ایمیل و مراجعه‌ی حضوری به دفتر مرکزی قادر به راهنمایی شما خواهد بود.

لازم به ذکر است شرکت مبین فولاد آسیا به عنوان یک مرکز موفق فروش ضایعات آهن در تهران، مبتکر فروش قراضه‌های فولادی در بازار بورس کالا و همواره از اولین خریداران این بازار بوده است.

معرفی مرکز فروش ضایعات آهن در تهران

تصویر3- معرفی مرکز فروش ضایعات آهن در تهران

در این متن سعی نموده‌ایم تا شما را با مراکز فروش ضایعات آهن در تهران و شرحی از وظایف آن‌ها آشنا نماییم. امیدواریم این متن به عمده خریداران ضایعات آهن که قصد دارند یک مرکز مناسب را به این منظور انتخاب نمایند، کمک کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *